Kontakt
Zoeken
Service
Kadobon
Kontakt
Call back

Sleuteloverdracht

Samen met het huurcontract ontvangt u het adres van de vakantiewoning en de informatie over het sleuteladres. Indien er een lokaal kantoor in de buurt is kunt u daar de sleutel afhalen, maar in sommige gevallen wordt de sleutel overhandigd door de huiseigenaar of een vertegenwoordiger van de huiseigenaar. U dient bij het afhalen van de sleutel uw huurcontract en "bewijs van betaling" te overleggen. U ontvangt dan de sleutel en een formulier waarop u de meterstanden (o.a. elektriciteit, telefoon en verwarming) dient te noteren.

Borgsom

Bij het afhalen van de sleutel dient u een borgsom te voldoen. Deze borgsom dient als zekerheid dat de sleutel weer ingeleverd wordt en de woning in gelijke toestand als aangetroffen weer verlaten wordt. De borgsom bedraagt Euro 150,-, voor woningen met een zwembad bedraagt de borgsom Euro 300,- indien niets anders in de huisbeschrijving is vermeld. Het lokale kantoor kan in bepaalde omstandigheden een hogere borgsom vragen.

Aankomst in de woning

Bij het openen van de deur kan het voorkomen dat u voor u deze kunt openen de klink iets omhoog moet duwen.

Aflezen meters en tellers

Noteert u alstubieft direct bij aankomst de meter- en tellerstanden op het daarvoor verkregen formulier. Het gaat hier om bijvoorbeeld de stroommeter, de oliemeter en de telefoonteller. Denkt u eraan de stroommeter zonder decimalen, dus in hele KwH af te lezen. De stroommeter is normaal gesproken buiten het huis aangebracht.

Indicatie verbruik

Mocht u vooraf een indicatie willen hebben van de totale extra kosten, dan is het een goed idee na 24 uur de stroommeter stand nog eens op te nemen. U vermenigvuldigt dit bedrag met de stroomkosten per kWh en met het aantal vakantiedagen. Wilt u stroomkosten besparen, reduceert u dan het gebruik van de electrische verwarming, vloerverwarming, sauna, whirlpool en solarium en dekt u het zwembad na gebruik af met de daarvoor bestemde "zwembaddeken". In de koudere jaargetijden hoeven niet alle warmtebronnen aan te zijn.

Goede tips van het lokale buro

Daar waar een DanCenter buro ter plaatse is staat het personeel u graag met raad en daad ter zijde en geeft u goede tips over de lokale bezienswaardigheden en uitstapjes. U bent van harte welkom om even langs te komen om te horen wat de activiteitenkalender te bieden heeft. Brochures over toeristische trekpleisters en andere informatie kunt u ook bij de lokale kantoren afhalen.

Bezoek ter controle zwembad en whirlpool

Heeft u een vakantiewoning met een zwembad of een whirlpool gehuurd, dan kunt u op een bezoek van een van de medewerkers van DanCenter rekenen tijdens uw verblijf. Een medewerker van DanCenter of de huiseigenaar zal regelmatig de kwaliteit van het water en de technische installaties controlleren. Deze controles worden uitgevoerd om zeker te zijn dat u uw zwembad en/of whirlpool tijdens uw verblijf optimaal kunt gebruiken. Houdt u zich alstublieft aan de voorschriften voor het gebruik van het zwembad en/of whirlpool, deze voorschriften vindt u in uw vakantiewoning of bij het lokale buro.

Klachten

Eventuele klachten dienen onmiddelijk te worden gemeld. Laat u uw vakantiestemming niet bederven. DanCenter zal de verantwoordelijke huiseigenaar direct op de hoogte stellen zodat er zo snel mogelijk hulp geboden kan worden.

Huisvuil

Houdt u er rekening mee dat het afhalen van het huisvuil niet op de wisseldag geschiedt, maar op werkdagen. Vuilnisbakken kunnen daarom bij aankomst geheel of gedeeltelijk gevuld zijn.