Samen met het huurcontract ontvangt u het adres van de vakantiewoning evenals informatie over het sleuteladres. Normaal gesproken kan de sleutel bij een van onze lokale kantoren worden afgehaald, in sommige gevallen kunt u de sleutel bij de huiseigenaar of een vertegenwoordiger van de huiseigenaar afhalen. Bij het afhalen van de sleutel dient u het huurcontract en uw "bewijs van betaling" te overleggen. Naast de sleutel ontvangt u dan ook een formulier waarop u bij aankomst in de woning de meterstanden (o.a. elektriciteit, verwarming, telefoon) dient te noteren. Denk eraan uw credit card gegevens voor het terugstorten van de borg achter te laten bij het kantoor ter plaatse!
Bij het afhalen van de sleutel dient u een borgsom te betalen. Deze borg draagt ervoor zorg dat u de sleutel op tijd overhandigt na uw verblijf en dat u de woning in gelijke staat (als aangetroffen) weer achterlaat. Het lokale kantoor kan in bepaalde omstandigheden een hogere borg van uw verlangen. Denk eraan uw credit card gegevens voor het terugstorten van de borg achter te laten bij het kantoor ter plaatse!
Bij het openen van de deur van uw vakantiewoning kan het zijn dat u de deurklink iets omhoog moet heffen.
Uw vakantiewoning is, normaal gesproken, bij aankomst niet verwarmd.
Leest u alstubieft direct bij aankomst in uw vakantiewoning de meterstanden af en noteert u deze op het formulier dat u bij uw sleutel hebt ontvangen. Het gaat hier om bijvoorbeeld stroom, verwarming en telefoonteller. Houdt u er rekening mee dat u de stroomteller zonder decimalen, dus alleen de hele kWh afleest. De stroommeter is normaal gesproken aan de buitenkant van de woning geplaatst.
Wilt u een idee hebben over het totaal verbruik van uw vakantie, dan is het een goed idee om na de eerste 24 uur uw verbruik af te lezen. Dit vermenigvuldigt u dan met de prijs per kWh en het aantal geplande vakantiedagen. Wilt u uw verbruik beperken, reduceert u dan het gebruik van de electrische verwarming, vloerverwarming, sauna, whirlpool en zonnebank en dekt u het zwembad (na gebruik) met de daarvoor bestemde deken af. Ook in de koudere jaargetijden hoeft u niet alle warmtebronnen te gebruiken.
Onze lokale kantoren hebben jarenlange ervaring over de mogelijkheden lokaal. Het personeel kan u daarom informeren over de vele bezienswaardigheden en mogelijkheden in de omgeving. U bent altijd welkom om bij het kantoor langs te gaan om te kijken wat de activiteitenkalender in uw vakantiegebied te bieden heeft. Borchures over bezienswaardigheden, pretparken en musea kunt u ook bij het lokale kantoor vinden.
Heeft u een vakantiewoning met zwembad en/of whirlpool gehuurd, stelt u zich dan in op een bezoek van een van de service/onderhouds-medewerkers van DanCenter in. Een keer per week controleert een onderhoudsmedewerker van DanCenter of de huiseigenaar de waterkwaliteit en voert een technische controle uit. Dit gebeurt om zeker te zijn dat u het zwembad en/of de whirlpool in uw vakantiewoning optimaal kunt benutten. Volgt u alstubieft de regels zoals ze in de woning liggen, of in het lokale katoor te verkrijgen zijn.
Eventuele klachten dient u direct bij het lokale kantoor te melden. Laat u uw vakantiestemming niet door kleine fouten of gebreken bederven. Het lokale kantoor van DanCenter zal de verantwoordelijke huiseigenaar direct van uw klacht op de hoogte stellen, zo dat uw klacht zo snel mogelijk opgelost kan worden.
Houdt u er rekening mee dat het ophalen van huisvuil op werkdagen plaats vindt, dus niet gelijktijdig met het verlaten van de vakantiewoning. Vuilnisbakken kunnen daarom bij aankomst gedeeltelijk of geheel gevuld zijn. Wij vragen onze gasten de vuilnisbakken niet geheel te vullen, zodat de volgende gasten niet geconfronteerd worden met overvolle vuilnisbakken.
Wilt u ook op de laatste dag nog volop van uw vakantie genieten, dan kunt u nog tot een paar dagen voor vertrek bij het lokale kantoor eindschoonmaak bestellen.